STATUS UPDATED!
Alhamdulillah. SPM dah habis
Belog Capital NFN : Salam Ramadhan. Niat Puasa
Warning ! You have stepped onto ARETIENLIKEPINK.Follow me and leave a tag │FollowDashboard

Salam Ramadhan. Niat Puasa

CapitalNFN | 7/20/2012 08:53:00 pm | 0Comments |


Assalamualaikum :)

Semua Segelintir Blogger dah meng"hapdate" blog diaorang mengenai RAMADHAN yang akan tiba pada hari Sabtu a.k.a esok :) Huh ! ' Kita pun nak hapdate gak !' And I done update my blog :)
Disini Atien menyusun SEPULUH jari memohon maaf  dekat semua yang sedang membaca, rakan rakan saye dan kepada para blogger yang lain. Maafkan saya jika saye telah membuat anda semua sakit hati atau tersinggung. :") maafkan saya. Eh? Esok nak puasa dah ni, tahu tak niat puasa??? Tak tahu?? Lupa?? Astagfirullahalazim.. Meh duduk dekat2.. Atien ajarkan :) Sebelum tu, nak niat puasa untuk sebulan atau tiap-tiap hari?? Tak pe, Atien boleh ajarkan dua-dua sekali :)

Niat Puasa untuk SEBULAN


Lafaz niat puasa ini dibaca sekali sahaja pada malam sebelum kita memulakan puasa kita yang pertama. Apabila kita baca niat ini, kita dah tak perlu lagi untuk baca niat ini pada hari yang berikutnya.

نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى
nawaitu sauma syahri ramadhana kulihi lillahitaa'la
Maksud : Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala


Niat puasa HARIAN

Dibaca pada tiap-tiap malam sebelum tidur. Supaya nak mudahkan korang, baca je lafaz niat puasa untuk sebulan takut nanti terlupa.




Maksud : Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

sumber---->ENCHIK GOOGLE

Okay :) Selamat berpuasa esok :) Jangan nak puasa yangyok, tengah hari bukak periuk pulak ye.. Tak baik tau. Nanti kalau tak ganti lagi lah bertambah-tambah dosa. Dibulan yang mulia ini, banyak-banyakkan lah buat amal soleh. :)




Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment...Do not use harsh words.. Have a Nice day!