STATUS UPDATED!
Alhamdulillah. SPM dah habis
Belog Capital NFN : Ini Kisah Hidupku
Warning ! You have stepped onto ARETIENLIKEPINK.Follow me and leave a tag │FollowDashboard

Ini Kisah Hidupku

CapitalNFN | 8/29/2012 05:53:00 pm | 0Comments |





Assalamualaikum :)

Nama aku NURFATIN NADIAH. Orang panggil aku FATIN, ATIEN or PATIN :) But not ikan Patin ya! Hurm aku SPM Candidate tahun 2013. So scary mary you know? Aku ada ramai kawan. Aku sayang semua kawan-kawan aku like Nurul Amira Bt Badrul Hisham, Nurshah Bt Sulimanizam, Nazhatul Nurain Bt Sapar, Syaidatul Affiqa Bt Sabaruddin, dan ramai lagi :) Tak lupa jugak kepada my parents :) I LOVE YOU MOM and DAD . Muahhh.. *Flying kiss*


Dulu aku dengan Amira bergaduh. Lama lah jugak. Masa tu form two kot? Dulu dimana ada aku, disitu ada Miera a.k.a Amira :) Kami seperti belangkas. Sampai pada satu hari ada orang (tak ingat siapa) dia cakap dengan Miera aku ni lesbian ke hape tah. Mula2 Miera tak amik kesah. Tapi budak tu cakap tiap2 Hari kot?*Maybe* sehingga Miera jauhkan diri dia dari aku. Sumpah waktu tu rasa macam nak gugur jantung aku. Sedih woyy :'/ Sampai aku time rehat sanggup tak rehat tau. Semata-mata nak bagi dia surat.Act aku tak lalu nak makan waktu tu. *Okay sekarang aku sebak.* Bila aku halang dia nak tanya kenapa dia menjauhkan diri dari aku and dia kata weyh aku dah lambat nak pergi jaga ni. Bye.  Ya Allah sumpah weyh. Aku nangis time tu jugak. Tapi aku cover *Menitis air mata* Sebak gila weyh. Walaupun cerita ni dah lama tapi aku terasa sebak sampai menitis air mata. Okay continue. Firstly time tu aku tak tahu kenapa Miera jadi macam tu. Aku mintak tolong Pieka time tu. Tanya kenapa dia jadi macam tu. Bila dapat tahu ari tu jugak sampai rumah aku nanges. Beberapa hari kemudian aku bagi duit dekat Pieka suruh belanja Miera pegi CC.Sebab aku tahu dorang (termasuk Miera) suka pergi CC.. Tapi jangan bagi tahu dia. She keep it as our secret. Aku buat semua tu hanya untuk berbuat baik untuk kali terakhir maybe. Time tu aku rasa macam tak ada semangat nak buat semua perkara. TAPI dengan izin ALLAH aku dan Miera kekal sebagai sahabat baik sampai sekarang. ALHAMDULILLAH :) Aku jaga hubungan kita ni supaya tak terjadi perkara macam tu lagi and budak yang kata aku les tu pun da minta maaf dekat aku. Boleh pulak dia kata dia main2 aja -_- 





Budak - budak sekarang kalau hujan je malas nak datang. Bila esok datang sekolah cikgu tanya kenapa semalam tak hadir? Sekang gampang je dia kata hujan cikgu. Diaorang tak tahu ada dikalangan kawan diaorang hujan-hujan pun sanggup datang sekolah tahu? Naik bas lagi tu. Salah seorang adalah aku :D  Sekarang aku form 4 Tahun depan SPM.And my younger sis year 6.  my mom tak bagi cuti :) Mak sanggup berkorban untuk kitaorang. Bila ayah kerja shif pagi je mesti hujan. And my mom tak ada lesen kereta. Walaupun hujan selebat lebatnya mak tetap tabah hantar kitaorang pergi dekat rumah tuan bas sekolah. Jam 6 dah keluar rumah :) Aku dan adik aku amik trip pertama sebab trip kedua penuh. Bila naik bas je dengan muka basah kena tempias dek hujan dan tudung yang basah (bahagian depan shj) aku nangis dalam bas. Sedih terkenangkan mak. Sanggup hantar kitaorang hujan-hujan naik motor . Ya Allah lindungi lah mak aku dari bahaya. Aku mohon dekat Allah :) Alhamdulillah. Mak aku selamat sampai rumah. Aku sebak sekarang. Done !  Tanak nages2 lagidah..

JANGAN SALAH SANGKA. Post ini saya tulis bukan untuk meminta simpati tetapi hanya ingin berkongsi cerita. Hargailah apa yang kita ada sekarang. Jangan sia-siakan nya. Jika tidak anda akan menyesal.


Sekian terima kasih. Assalamualaikum :D

Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment...Do not use harsh words.. Have a Nice day!